Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer

Τμήμα Μουσικών Σπουδών

ΦΛΩΡΑ ΚΡΗΤΙΚΟΥ

Βαθμίδα: Αναπληρώτρια Καθηγήτρια

Τομέας: Τεχνολογίας Ήχου, Μουσικοπαιδαγωγικής και Βυζαντινής Μουσικολογίας

 

Σπουδές

2004   

  • Διδακτορικό δίπλωμα στη Μουσικολογία (Ecole Pratique des Hautes Etudes - Section des Sciences historiques et philologiques)
  • Διδακτορικό δίπλωμα στη Βυζαντινή Μουσικολογία (Τμήμα Μουσικών Σπουδών ΕΚΠΑ)
  • Diplôme d’Etudes Approfondies (D.E.A.) Méthodes de l’Histoire et d’Archéologie (Ecole Pratique des Hautes Etudes - Section des Sciences historiques et philologiques)

1995

  • Πτυχίο Κοινωνικής Θεολογίας (Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας ΕΚΠΑ)

 

Ακαδημαϊκή Σταδιοδρομία

2019

  • Αναπληρώτρια Καθηγήτρια

2018

  • Μόνιμη Επίκουρη Καθηγήτρια

2014

  • Επίκουρη Καθηγήτρια

2009

  • Λέκτορας στο γνωστικό αντικείμενο Βυζαντινή Μουσικολογία στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών ΕΚΠΑ

 

Ερευνητικά ενδιαφέροντα

  • Καταλογογράφηση μουσικών χειρογράφων
  • Παλαιογραφία της Βυζαντινής Σημειογραφίας
  • Σχέσεις λατινικού και βυζαντινού μέλους κατά την περίοδο της Ενετοκρατίας

 

Διδασκόμενα Μαθήματα

Προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών

  • Παρασημαντική της Ψαλτικής Τέχνης
  • Παλαιογραφία της Βυζαντινής Σημειογραφίας Ι-ΙΙ
  • Αντιπαραβολές Βυζαντινού και Λατινικού μέλους
  • Βυζαντινή Μουσική σε Δυτικές σημειογραφίες
  • Σεμινάριο: Ειδικά θέματα Βυζαντινής Σημειογραφίας

Μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών

  • Χειρόγραφα Ψαλτικής Τέχνης

 

Βιβλία

  • Ο Ακάθιστος Ύμνος στη Βυζαντινή και Μεταβυζαντινή Μελοποιία, Ίδρυμα Βυζαντινής Μουσικολογίας, Μελέτες 10, Αθήνα 2004.
  • Τα χειρόγραφα Βυζαντινής Μουσικής. Σινά Α΄ (σε συνεργασία με τον Δ. Μπαλαγεώργο), Ίδρυμα Βυζαντινής Μουσικολογίας, Κατάλογοι, Αθήνα 2008.
  • Τα χειρόγραφα Βυζαντινής Μουσικής. Σινά B΄ (σε συνεργασία με τον Δ. Μπαλαγεώργο), Ίδρυμα Βυζαντινής Μουσικολογίας, Κατάλογοι, Αθήνα 2021.

 

Αντιπροσωπευτικές δημοσιεύσεις

  • “The case of the musical fragment Sinai New Finds X414 (18th c.): a transcription - interpretation in the Kievan staff notation”, Enlightenment and Illumination, Proceedings of the Second International Conference Sacred Music East and West (Selection), International Society for Orthodox Church Music, Prague Czech Republic, 23-25 November 2018, Prague 2020,pp. 139-146.
  • “The Cretan Communion Chants ‘with verses’”, Liturgy and Music, Proceedings of the Seventh International Conference on Orthodox Church Music, University of Eastern Finland, Joensuu, Finland 6-11 June 2017, Joensuu, The International Society for Orthodox Church Music 2019, 334-343.
  • “The compositions entitled ‘dysikon’ (Western) and ‘fragikon’ (Frankish): a working hypothesis on potential convergence points of two different traditions”, Journal of the International Society for Orthodox Church Music, vol. 2, section II, Conference papers, 191-199, available in: http://www.isocm.com/journal-vol03.
  • “The challenge of writing new poetry and music: the case of the stichera idiomela by Manuel Chrysaphes”, Creating liturgically: Hymnography and Music, Proceedings of the Sixth International Conference on Orthodox Church Music - University of Eastern Finland, Joensuu, Finland 8-14 June 2017, pp. 177-188.
  • “Abbot Sisoes’ lamentation: a composition with iconographical origins” in TheFifth International Conference on Orthodox Church Music of the International Society for Orthodox Church Music, Church Music and Icons: Windows to Heaven. Proceedings of the Fourth International Conference on Orthodox Church Music, University of Eastern Finland, Joensuu, Finland 3-9 June 2013, The International Society for Orthodox Church Music, Joensuu 2015, 126-137.
  • “The Embellishment of the Sticherarion by Chrysaphes the Younger as a phenomenon of renewal in the Byzantine Chant”, Tradition and Innovation in Late- and Postbyzantine Liturgical Chant ΙΙ. Proceedings of the Congress held at Hernen Castle, the Netherlands, 30 October-3 November 2008. Eastern Christian Studies 17,(2013)pp. 215-260.
  • “Kalophonic settings of Stichera Idiomela in Byzantine and Cypriot tradition: Points of convergence and divergence”, The International Society for Orthodox Church Music, Unity and variety in Orthodox Music: Theory and Practice, Proceedings of the Fourth International Conference on Orthodox Church Music, University of Eastern Finland, Joensuu, Finland 6-12 June 2011, The International Society for Orthodox Church Music, Joensuu 2013, 82-98.
  • “Compositions of Credo: Influences of the Latin settings on the respective Byzantine ones of Cretan origin (16th-17th cent.)”, Cantus Planus, Study Groupof the International Musicological Society. Papers read at the 16th meeting, Vienna, Austria 2011, Osterreichische Akademie der Wissenschaften Kommission fur Musikforschung, Wien 2012, pp. 210-218.
  • “The Byzantine compositions of the ‘Symbolon of Faith’”, in: Psaltike. Neue Studien zur Byzantinischen Musik: Festschrift fur Gerda Wolfram, Wien 2011, pp. 167-186.

 

Προσωπική ιστοσελίδα